Vad är meningen?

Jag hangde nog aldrig riktigt med
Jag lever fortfarande kvar i den där värdelösa lilla staden
Ett negativt ställe som endast har tusentals fördomar
Minsta lilla fel och du är ingenting
Där måste du vara felfri för att vara någon
Men på något udda sätt så känner jag mig hemma där
Jag kan gatorna utantill och känslan att gå på alla gator
Nej allt känns bara så hemma där
Även fast man egentligen bara vill därifrån
Jag bor 30 mil därifrån nu
Det känns som jag är på en lång semester
Allt jag vill är tillbaka
Inte flytta men bara tillbaka
Jag har inte många "vänner" där
Men för att vara ärlig, det spelar ingen roll
Dock har jag två underbara där
Snart åker de till Karlstad och till gymnasiet
Jag är glad för deras skull
Gymnasiet är underbart
Men vad kommer hända?
Kommer vi fortfarande vara samma lilla gäng?
Eller kommer vi splittras och ses igen om 20 år?
Frågor som aldrig får svar
Borås är kanske min stad
Men inte så som Årjäng var
Dåligaste ställe någonsin
Men hade jag inte flyttat dit
Hade jag inte suttit här nu
Och jag hade inte träffat
Emelie & Sandra
Vad vore livet då?
Jag saknar mysiga filmkvällar
Och maset som uppstod bara sådär
Mest saknar jag sommaren 2010



Jag balanserar på livets staket och har ingen aning vart jag är påväg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0