Jag är inte bättre än människan brevid mig.

Jag är precis som en vanlig tonåring. Problemen är stora och svikandet händer ofta. Mina problem är inte värre än dina. I stortsett är dom likadana, vi skriver alla texter som dom här, lyssnar på sorliga låtar och allt där i mellan.
Vi säger alla att ingen bryr sig och att vi är ensamna i det som kallas "världen" Jag ska inte ljuga, ibland säger jag också så. Men det slutar med att folk blir sura och jag sitter där som en idiot och tänker "Varför i helvete sa jag så för?" Men de flesta nu för tiden är överdrivet negativa. Varför? Du kommer ingen stans om du är negativ 24/7. Men kom inte springandes till mig/andra och klaga på livet för att det är helt och hållet DITT eget fel. Du kan inte lägga skulden på någon annan för att DU är negativ. Om man bara försöker vara mer positiv så går saker bättre.
Tro mig jag vet och det vet säkert flera andra. Jag var i en "period" där allt va skit och jag skulle inte ha funnits MEN allt vände när jag mötte 2 personer. Kan säga att min syn på världen och mig själv förändrades helt! Bara på grund av TVÅ personer. Så tänk efter noga. Alla har någon som betyder lite mer än alla andra.
Jag tänker inte nämna namn för de 2 personerna vet själva vilka dom är!

Och sen har vi "kärlek" Hur fan ska man förklara såkallat "kärlek" Jag säger att kärlek är något som inte riktigt finns. Ingen kan "skapa kärlek" utan att det bara finns där utan att man tänker på de.  Och då kommer känslor. De flesta påstår att man inte kan styra sina känslor. Det är ren bullshit. Man kan visst "styra sina känslor" Och jag menar det att man blir inte kär i en person som man bara vet hur ser ut och som man inte känner! Visst man kan tycka att personen ser lite sådär snygg/söt m.m ut. Men man faller inte för utseendet bara.  Det verkar bara dumt "Hej jag är kär i dig bara för att du är snygg men jag känner inte dig alls" Ganska fail eller vadå?
Och inte behöver man vara ihop med någon för att må bra! Det är DU som bestämmer om du mår bra eller inte!

Så jag säger:
Lev ditt jävla liv för du kommer bara leva en gång! Gör vafan du vill och skit fullständigt fan i vad andra tycker. Du ska inte behöva förändra dig för att någon annan tycker det! Gör saker utan att tänka dig före. Mår du dåligt prata då med dom som förstår dig. SKRATTA! Fan det hjälper!
Det är endast DU som bestämmer hur ditt liv ska se ut! Ingen annan!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0